sugarcubes

Οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα χωρίς ζάχαρη για λόγους όπως η απώλεια ή η διατήρηση βάρους  καθώς και ο έλεγχος της κατανάλωσης σακχάρων. Τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, μπορούν να αποτελέσουν ευχάριστο και χρήσιμο συμπλήρωμα μιας υγιεινής διατροφής.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο »


dreamstime_12473231

Photo: © Ari Sanjaya | Dreamstime.com

Η παράδοση θέλει την πρώτη μορφή μπισκότου να εμφανίζεται περίπου πριν 10.000 χρόνια στην Κίνα. Στους αρχαίους χρόνους συναντάμε το μπισκότο στην ελληνική κουζίνα όπως και στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Η ονομασία μπισκότο καθιερώθηκε τον Μεσαίωνα και προέρχεται από το λατινογενές bis-cuit, που σημαίνει ψημένο δυο φορές.Τα μπισκότα παρασκευάζονται από απλά και υγιεινά συστατικά. Όλα τα μπισκότα περιέχουν αλεύρι (από σιτάρι, σίκαλη, βρώμη, καλαμπόκι, κριθάρι) και άλλα προϊόντα δημητριακών, ζάχαρη, φυτικά έλαια ή σπάνια βούτυρο, αυγά και γάλα.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο »


seeds

Το μαγνήσιο έχει καθοριστικό ρόλο στα οστά.

Με την αύξηση της ηλικίας, η μεγαλύτερη πρόσληψη μαγνησίου από τη διατροφή ή από συμπληρώματα διατροφής, βοηθά στη διατήρηση υγιών οστών, με αυξημένη οστική πυκνότητα και μείωση του κινδύνου για οστεοπόρωση. Η αύξηση της πρόσληψης μαγνησίου δια μέσου της διατροφής, θα μπορούσε να αποτελεί ένα επιπρόσθετο μέτρο πρόληψης της οστεοπόρωσης. Ο ρόλος του μαγνησίου στην οστική πυκνότητα και οστεοπόρωση, μελετήθηκε από επιστήμονες διαφόρων ιατρικών κέντρων των Ηνωμένων Πολιτειών (Journal of the American Geriatrics Society 2005;53(11):1875-1880, Νοέμβριος 2005). Στην έρευνα τους εξέτασαν σε 2.038 άτομα ηλικίας από 70 έως 79 ετών, τη σχέση μεταξύ μαγνησίου διατροφής και οστικής πυκνότητας. Από το σύνολο των συμμετεχόντων, λιγότεροι από 26% λάμβαναν την ποσότητα μαγνησίου που είναι αναγκαία και συστήνεται για κάθε μέρα. Η αύξηση της πρόσληψης μαγνησίου, συνοδευόταν και από αύξηση της οστικής πυκνότητας. Ψηλότερη οστική πυκνότητα σημαίνει λιγότερο κίνδυνο για οστεοπόρωση. Τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο είναι τα:

•Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
•Σόγια και τα παράγωγα της
•Ξηροί καρποί όπως αμύγδαλα και ακαζού
•Δημητριακά ολικής αλέσεως και σπόροι
•Όσπρια
•Λαχανικά όπως το αβοκάντο
•Φρούτα όπως μπανάνες και αποξηραμένα βερίκοκα

Δημήτρης Γρηγοράκης,
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Photo: Ian Britton under Creative Commons
Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License
Freephoto.com

rainbow

Σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές μελέτες όταν επιλέγει κάποιος τροφές σύμφωνα με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, τρώει σωστά. Παρακάτω θα εξετάσουμε αναλυτικά τι ισχύει.

Το πράσινο χρώμα, αντιπροσωπεύεται από τρόφιμα όπως, πράσινες πιπεριές, σπανάκι, πράσινα φασόλια, λάχανο μαρούλι και άλλα πράσινα σκούρα λαχανικά. Τα τρόφιμα αυτά είναι καλές πηγές λουτεΐνης, η οποία ανήκει στα καροτενοειδή και βρίσκεται σε αφθονία στα πράσινα λαχανικά. Δεν τη συνθέτει ο οργανισμός, γι’ αυτό και πρέπει να λαμβάνεται μέσα από τις τροφές. Η αντιοξειδωτική δράση της λουτεΐνης ενισχύει την καλή όραση, δεδομένου ότι αποτρέπει την καταστροφή της ουσίας που προστατεύει τα μάτια. Επιπλέον, τα άτομα που καταναλώνουν αυξημένες ποσότητες φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε λουτεΐνη διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καταρράκτη.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο »


kids_breakfast

Επιστημονικά δεδομένα αποδεικνύουν την συμβολή του πρωινού γεύματος στην ισορροπημένη διατροφή του παιδιού καθώς και την αναντικατάστατη διατροφική του αξία. Ο οργανισμός μας μετά από οκτώ ώρες ύπνου έχει εξαντλήσει τα αποθέματα ενέργειας και χρειάζεται άμεσο ανεφοδιασμό. Οι γονείς λειτουργούν ως πρότυπα και τα παιδιά μέσω της μίμησης υιοθετούν τις συνήθειες των γονέων τους σχετικά με τα καταναλισκόμενα τρόφιμα και την γενικότερη διαιτητική τους συμπεριφορά και στάση απέναντι στο φαγητό. Αρκετοί γονείς όμως είτε αγνοούν την αξία αυτού του γεύματος είτε λόγω των γρήγορων ρυθμών ζωής δεν προλαβαίνουν να καταναλώσουν πρωινό με αποτέλεσμα να αποτελούν κακό παράδειγμα μίμησης προς τα παιδιά τους.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο »


Functional_foods

Ως ¨λειτουργικά τρόφιμα¨ περιγράφονται τρόφιμα και ποτά τα οποία με βάση επιστημονικές έρευνες παρέχουν οφέλη στην υγεία. Αν και η εξάπλωση των λειτουργικών τροφίμων είναι σχετικά νέο φαινόμενο, η ιδέα της αξιοποίησης του φαγητού σαν ασπίδα θωράκισης του οργανισμού από διάφορες παθήσεις δεν είναι διόλου καινούργια. Ο Ιπποκράτης είχε πλήρη επίγνωση της σχέσης τροφής – υγείας: «Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου» σημείωνε.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο »


oliveoil

Το ελαιόλαδο, “υγρό χρυσάφι” κατά τον Όμηρο αποτελεί θαυματουργή πηγή θρεπτικών συστατικών για τον άνθρωπο. Από την αρχαιότητα είναι γνωστό ότι το ελαιόλαδο στη διατροφή μας είναι καθοριστικής σημασίας για την υγεία κάθε οργανισμού. Ο πατέρας της Ιατρικής Ιπποκράτης, καθώς και οι μεγαλύτεροι γιατροί της εποχής εκείνης, ο Γαληνός, ο Διοσκουρίδης και ο Διοκλής πίστευαν ακράδαντα στην ευεργετική επίδρασή του στην υγεία και το συνιστούσαν σε καθημερινή βάση ως θεραπεία σε αρκετές περιπτώσεις.

Σήμερα, 3.000 χρόνια μετά, η σύγχρονη Ιατρική συνεχίζει να συστήνει την ευρεία χρήση του ελαιόλαδου στη διατροφή ενηλίκων και παιδιών, υγειών και ασθενών, χάρη στα πολύτιμα συστατικά του που παρέχουν υγεία, ευεξία και μακροβιότητα. Πολλές επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι το ελαιόλαδο είναι βασικό συστατικό της σύγχρονης διατροφής.

πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο »




  • FAQ
  • RSS
  • Contract